Letétek, őrzése
Milyen dokumentumok szükségesek az okiratok közjegyző általi megőrzéséhez?
Az alábbiak:
- a személyi igazolvány/vezetői engedély/útlevél és lakcímkártya,
- a megőrzendő okirat vagy adathordozó pontos megjelölése és rendeltetése, valamint az őrzés ideje.
Lehetséges-e az okiratok elektronikus megőrzése is?
Az okiratok letétbe helyezése során felkérheti arra is a közjegyzőt, hogy a kérelmében megjelölt okirat fizikai megőrzése helyett az adott okirat elektronikus hiteles másolatát helyezze el a Magyar Országos Közjegyzői Kamara által működtetett informatikai rendszerben, az úgynevezett elektronikus letéti tárban. Így Önnek nem kell az adott okiratot fizikailag magánál tartania vagy bemutatnia, hiszen a letéti tárból bármikor kiadható közokirati bizonyító erővel bíró papír alapú vagy elektronikus hiteles másolat. A másolatot bármely közjegyző kiadhatja, jelentősen megkönnyítve az okiratokkal kapcsolatos adminisztrációt.