Aláírási címpéldány

Aláírási címpéldány

Az aláírási címpéldány a cégeket képviselő tisztségviselők aláírásképének azonosítására szolgál. Célja azt biztosítani, hogy a cég képviseletében ne járhasson el más, mint aki erre személy szerint jogosult. Az aláírási címpéldány tehát a cégjegyzésre jogosult személy névaláírásának vagy kézjegyének valódiságát tanúsítja, de kiemelendő, hogy magát a képviseleti jog fennállását nem tanúsítja. Amennyiben például bankszámlanyitásnál, pályázatok benyújtásánál, szerződések megkötésénél aláírási címpéldányra van szüksége, forduljon közjegyzőhöz, mert az aláírási címpéldány elkészítésére kizárólag közjegyző jogosult.


Milyen dokumentumok szükségesek az aláírási címpéldány elkészítéséhez?

  • Az aláíró személyi igazolványa/vezetői engedélye és lakcímkártyája,
  • cégjegyzékszám vagy adószám, illetve 30 napnál nem régebbi hiteles cégkivonat vagy létesítő okirat.


Mennyibe kerül az aláírási címpéldány elkészítése?

Az eljárásért fizetendő díj konkrét összegét minden esetben az eljáró közjegyző tudja meghatározni. A fizetendő összeg kapcsán keresse az eljáró közjegyzőt! A közjegyzői díjszabásról további információt itt olvashat. 

 

Melyik közjegyzőhöz fordulhat?

Aláírási címpéldány elkészítéséért bármelyik közjegyzőhöz fordulhat, javasoljuk, hogy keresse az Önhöz legközelebbi közjegyzői irodát.
Ha idegen nyelvű aláírási címpéldányra van szüksége, keresse fel az adott nyelvi jogosítvánnyal rendelkező közjegyzők egyikét. Fontos, hogy egy aláíráshoz csak egy záradék tartozhat, tehát ha több nyelven van szüksége a hitelesítési záradékra, akkor több aláírási címpéldányt kell készíttetnie.

Kapcsolódó tartalmak

Kölcsönszerződés

Kölcsönszerződés

A kölcsönadott pénz visszafizetésének legegyszerűbb biztosítéka, ha a kölcsönről közjegyzőnél szerződést kötünk.

Tovább
Aláíráshitelesítés

Aláíráshitelesítés

Közbeszerzésekhez szükséges kizáró okokra vonatkozó nyilatkozatok, meghívólevelek vagy más nyilatkozatok esetén is aláíráshitelesítésre van szükség.

Tovább