Hitelesítés
Milyen dokumentumok szükségesek a hiteles fordítás készítéséhez?
Vigye magával a közjegyző irodájába:
- a személyi igazolványát/vezetői engedélyét/útlevelét és lakcímkártyáját (külföldi állampolgár esetén saját kezű aláírással és fényképpel ellátott igazolványt),
- és az eredeti közjegyzői okiratot, amelyről a hitelesítés fordítást kéri.
Mennyibe kerül az Apostile kiállítása, és hogyan fizethetem meg?
A Magyar Országos Közjegyzői Kamara által végzett felülhitelesítésért közjegyzői, illetve fordítói aláírásonként 5000 forint igazgatási szolgáltatási díjat kell az alábbi módok valamelyikén megfizetni:
- banki átutalással a Magyar Országos Közjegyzői Kamara 10918001-00000007-15030116 számú bankszámlájára (külföldről történő átutalás esetén IBAN számlaszám: HU35 10918001-00000007-15030116, Swift Code: BACXHUHB);
- postai készpénzátutalási megbízással (sárga csekk);
- helyben bankkártyás fizetéssel.
(Az igazgatási szolgáltatási díj megfizetésére belföldi pénzesutalványon, az ún. rózsaszín csekkel NINCS LEHETŐSÉG.)
Ki állítja ki az Apostille-t?
Amennyiben közjegyzői okiratot szeretne felülhitelesíteni, forduljon a Magyar Országos Közjegyzői Kamarához. A közjegyzők által kiállított (hitelesített) okiratok külföldi felhasználás céljából történő felülhitelesítését a Magyar Országos Közjegyzői Kamara (MOKK) látja el.
A Magyar Országos Közjegyzői Kamara végzi a következő közokiratok hitelesítését, illetve Apostille tanúsítvánnyal történő ellátását:
- közjegyző aláírásával és pecsétjével ellátott közokiratok,
- a közjegyzői levéltáros által kiadott hiteles másolatok,
- a fenti közokiratokról készített hiteles fordítások.
Milyen esetekben van szükség Apostille kiállítására?
Ha Magyarországon készült közokiratot külföldön szeretne felhasználni, és a célország és Magyarország között nincs olyan releváns nemzetközi egyezmény, mely alapján Apostille-tanúsítvány kiállítása nem szükséges és a célország részese az Apostille Egyezménynek, akkor annak érdekében, hogy további hitelesítési eljárás nélkül elfogadják az Ön közokiratát, Apostille tanúsítvánnyal kell azt ellátni azt, más szóval: felülhitelesítésre szorul. Azokat a közokiratokat látják el felülhitelesítéssel, melyeket közjegyzők, bíróságok, vagy más hatóságok állítottak ki.
Hitelesíthet-e a közjegyző másolatot?
Hiteles másolatot a közjegyző kizárólag az eredeti okiratról, vagy az arról készült hiteles másolatról, hiteles kiadmányról tud készíteni.
Melyik közjegyzőnél készíthetek hiteles fordítást?
Ha valamilyen közjegyzői hatáskörbe tartozó ügyben keletkezett közokiratról hiteles fordítást szeretne készíttetni, akkor az adott idegen nyelven jogosítvánnyal rendelkező közjegyzőt kell felkeresnie. https://mokk.hu/kereso.php Apostille (nemzetközi felülhitelesítés) kiállítása céljából forduljon a Magyar Országos Közjegyzői Kamarához.
Mennyibe kerül az aláírási címpéldány?
Névaláírás és cégjegyzés valódiságának tanúsítási díja aláírásonként 1500 forint. Az idegen nyelvű címpéldány elkészítésének díja ennek a kétszerese, azaz 3000 forint.
Az oldalon feltüntetett adatok csak tájékoztató jellegűek, az adott közjegyzői eljárásban fizetendő díjról minden esetben az eljáró közjegyzőtől kérjen tájékoztatást!
Milyen dokumentumokat vigyek magammal a közjegyzőhöz?
Aláírási címpéldány készítéséhez:
- személyi igazolványt/vezetői engedélyt/útlevelet és lakcímkártyát (külföldi állampolgár esetén saját kezű aláírással és fényképpel ellátott igazolványt) (a központi nyilvántartásból való lekérdezésük díjmentes, kivéve a külföldi okmány lekérdezése, mely díjköteles),
- cégjegyzékszámot vagy adószámot, illetve 30 napnál nem régebbi hiteles cégkivonatot vagy létesítő okiratot.
- civil szervezet, egyéb jogi személy esetében azokra az okiratokra, amelyek igazolják ezek létezését és a képviselő képviseleti jogosultságát,
- egyéni vállalkozó esetén egyéni vállalkozói igazolványt.
Aláírás-hitelesítéséhez:
- a dokumentumot, amit a közjegyző előtt alá kíván írni (annyi példányban, amennyire szüksége van),
- személyi igazolványt/vezetői engedélyt/útlevelet és lakcímkártyát (a központi nyilvántartásból való lekérdezésük díjmentes),
- amennyiben csak külföldi saját kezű aláírással és fényképpel ellátott igazolvánnyal, illetve útlevéllel rendelkezik, úgy ezeknek az okmányoknak a központi nyilvántartásból való lekérdezése térítésköteles,
- amennyiben cég nevében szeretne aláírni, úgy szükség van cégjegyzékszámra vagy adószámra, illetve 30 napnál nem régebbi hiteles cégkivonatra vagy létesítő okiratra,
- civil szervezet, egyéb jogi személy esetében azokra az okiratokra, amelyek igazolják ezek létezését és a képviselő képviseleti jogosultságát.